Det blev gunga ikväll!

Första kontakten hade jag ganska omgående den här
kvällen, tre-fyra tunga knyckar fortplantade sig genom klingan
innan fisken tackade för sig! Befann mig som så ofta nere vid fasta
fisket, tycker det är en fin plats att fiska på och har givit mig en hel
del sköna fiskar med min 13,7 kilos lax från i fjol på topp.


Kvällen var för övrigt rätt trög, ett par smolt fastnade tyvärr
men kunde återutsättas snabbt utan att lämna vattnet. När klockan var
nästan 21:00 så blev det åter tvärstopp, och spötoppen
började knycka så där härligt som den gör när det är lite kaliber på fisken.

Men glädjen blev kortvarig, strax efter att bilden ovan togs så slaknade
linan och även den fisken valde att stiga av innan jag sett den!
Nåväl, öringen verkar gilla mina nya tuber vilket är roligt.

Kjell Bohlin, Gruffdragens skapare befinner sig på Gotland för
kustfiske efter havsöringi goda vänners lag. Dag 1 verkar ha
varit hyfsad, den här bilden kom via mobilen under
kvällen. 3.3 kg som Oskar Björk lurade med hjälp av ett
Gruff XL guld apelsin! Härligt grabbar, och skitfiske på er!

Kommentarer